Kilka porad o pracy za granicą

ielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gd

Kilka porad o pracy za granicą

Autobus piętrowy - Wikipedia

Autobus piętrowy ? autobus z dwoma poziomami (piętrami), mieszczący od 60 do 80 pasażerów.

W komunikacji miejskiej wykorzystywany głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster. Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewoźnik Dublin Bus posiada 916 autobusów piętrowych1.

Istnieją modele autobusów bez dachu, które wykorzystywane są do obwożenia turystów po większych miastach (np. Londyn, Edynburg, Dublin, Kraków).

Inne wersje autobusów piętrowych znajdują również zastosowanie w komunikacji międzynarodowej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_pi%C4%99trowy


Zwrot kosztów podróży ? opłacalna propozycja dla właściciela busa

Nie zawsze przejazd do pracy za granicę jest zapewniony przez firmę, która zatrudnia pracowników. Bardzo często zdarza się, że dostępnych jest kilka wolnych miejsc pracy i Polacy wybierają się tam we własnym zakresie. Wtedy bardzo korzystnym rozwiązaniem jest skorzystanie z możliwości przejazdu z osobami, które ogłaszają się na przykład w Internecie. Niektórzy pokonują trasę z Polski do Niemiec czy innych popularnych kierunków emigracji zarobkowej nawet kilka razy w miesiącu i wtedy zabranie pasażerów w taką podróż może być opłacalne. Nic dziwnego, że wielu z nich ogłasza, że posiada wolne miejsca i za określoną opłatą może udostępnić część pojazdu.


Konstrukcja autobusu - historia

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów. W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw. ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania.

Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim). Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech. Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym. Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto. Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900. Wykonywano wtedy m.in. podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji



© 2019 http://biznesowe.waw.pl/