Kupić, wynająć, czy poczekać? O nieruchomościach

takiej wyceny przed ustaleniem wysokości składek ubezpieczeniowych i wysokości odszkodowania za ewentualne zniszczenia. Kolejnym momentem, kiedy ubiegają się o wycenę swojego domu jest jego zniszczenie przez jakieś czynniki zewnęt

Kupić, wynająć, czy poczekać? O nieruchomościach rzeczoznawca majątkowy Wieliczka

Wycena domów dla ubezpieczyciela

Wycena domów zlecana jest przez ich właścicieli najczęściej przed ich sprzedażą. Zdarza się również, że decydują się na przeprowadzenie takiej wyceny przed ustaleniem wysokości składek ubezpieczeniowych i wysokości odszkodowania za ewentualne zniszczenia. Kolejnym momentem, kiedy ubiegają się o wycenę swojego domu jest jego zniszczenie przez jakieś czynniki zewnętrzne, które wprawdzie objęte są ubezpieczeniem, ale ubezpieczyciel zaczyna robić problemy z wypłatą odszkodowania lub ustala zbyt niską kwotę takiego odszkodowania. Zdarzają się również sytuacje, że w nowym domu stwierdzane są jakieś problemy powstałe wskutek nieprawidłowego wykonania prac budowlanych, wówczas jego właściciele dokonują wyceny domu w ramach składania reklamacji.


Wycena starych mieszkań

Zdarza się, że nowy właściciel bloku zleca przeprowadzenie wyceny mieszkań, które się w nim znajdują. Chciałby on, bowiem wiedzieć, jaką wartość posiadają mieszkania znajdujące się pod jego opieką, a na tej podstawie określić, jak dużo mógłby zarobić na ich sprzedaży. Taka wycena przeprowadzana jest również w przypadku starych mieszkań w bloku, który przeznaczony jest do wyburzenia. Na tej podstawie można ustalić, czy nie udałoby się jeszcze takich mieszkań wyremontować i przeznaczyć na mieszkania socjalne. Przekształcanie takich mieszkań na mieszkania socjalne jest bardzo modną i mądrą praktyką, ale pod warunkiem, że nie są one za bardzo zniszczone do powtórnego zamieszkania. W takim przypadku rzeczoznawca nakaże ich obowiązkowe wyburzenie.


Kim jest zarządca nieruchomości?

Zarządca nieruchomościami ? osoba fizyczna posiadająca licencję zarządcy nieruchomości nadaną w trybie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami1, prowadząca działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami na własny rachunek i ryzyko. Praca zarządcy polega na analizie, monitorowaniu czynników od których jest uzależnione prowadzenie racjonalnej gospodarki nieruchomością i podejmowaniu stosownych decyzji mających wpływ na bieżące a także przyszłe planowanie jak najbardziej efektywnego wykorzystania będącej w gestii zarządcy nieruchomości. Wiedza, profesjonalne przygotowanie, nabyta praktyka zarządcy daje gwarancję osiągnięcia spodziewanego zysku z danej nieruchomości z pożytkiem dla całej społeczności mieszkającej w zarządzanym przez niego budynku (według UGN Art. 184 p.2).

Po wejściu w 2013 r. tzw. "ustawy deregulacyjnej" wykonywanie zarządzania nieruchomościami nie wymaga już licencji, a jedynie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej2 (poza oczywiście kwestiami związanymi z rejestracją działalności gospodarczej, zależnymi od jej formy). Z uwagi na wprowadzoną tzw. "ustawę deregulacyjną" została powołana 07.04.2014 r. Krajowa Izba Gospodarki Nieruchomościami www.kign.pl , która jest największą ogólnopolską organizacją samorządu gospodarczego zrzeszającą przedsiębiorców związanych z zarządzaniem nieruchomościami i pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, w tym ich związki oraz inne organizacje i jednostki organizacyjne o statusie przedsiębiorcy. Krajowa Izba Gospodarki Nieruchomościami wydaje branżowe licencje zarządcy nieruchomości i pośrednika w obrocie nieruchomościami. Izba prowadzi również Centralny Rejestr Zarządców Nieruchomości oraz Centralny Rejestr Pośredników w Obrocie Nieruchomościami www.kign.pl Krajowa Izba Gospodarki Nieruchomościami prowadzi również ogólnopolski Rejestr Zarządców Sądowych (Przymusowych).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zarz%C4%85dca_nieruchomo%C5%9Bci



© 2019 http://biznesowe.waw.pl/