Naprawa auta - nic prostszego!

właściwy sposób, a składa się na to wiele czynności. Przede wszystkim musimy dbać o niego na co dzień, ale dodatkowo odpowiednio zajmować się nim, gdy ulegnie awarii. Jeśli już do tego dojdzie, należy niezwłocznie udać się do spr

Dodane: 22-07-2016 07:24
Naprawa auta - nic prostszego! Rezystor dmuchawy

Jak zachować się, gdy auto odmówi posłuszeństwa?

Każdy z pewnością chciałby, by jego samochód zawsze był sprawny i gotowy do drogi. Aby mogło tak być, musimy oczywiście dbać o niego we właściwy sposób, a składa się na to wiele czynności. Przede wszystkim musimy dbać o niego na co dzień, ale dodatkowo odpowiednio zajmować się nim, gdy ulegnie awarii. Jeśli już do tego dojdzie, należy niezwłocznie udać się do sprawdzonego serwisu i zapewnić sobie usługi najwyższej jakości. Dzięki temu każda awaria zostanie naprawiona szybko i skutecznie, a my unikniemy zbędnych komplikacji oraz niedogodności. Nigdy nie warto podejmować się napraw na własną rękę, ponieważ w ten sposób możemy jedynie pogorszyć sytuację, która i tak jest już dla nas bardzo niekomfortowa.


Trochę faktów

Najczęściej spotykane konfiguracje:

silnik spalinowy tłokowy o ruchu posuwisto-zwrotnym tłoka ? najczęściej spotykana jednostka napędowa samochodów, jako napęd główny i pomocniczy siłowni okrętowych, a nawet jako napęd generatorów awaryjnych w elektrowniach atomowych. Moce największych spalinowych silników okrętowych sięgają 80 MW a średnice cylindra 1050 mm. Jest to silnik spalania zamkniętego.
silnik spalinowy tłokowy o tłoku rotacyjnym ? zwany też silnikiem Wankla, spotykany rzadko w motoryzacji, jest to silnik spalania zamkniętego
silnik Stirlinga o chemicznym źródle ciepła (silnik tego typu może też korzystać z innych źródeł ciepła, niż spalanie), jest to silnik spalania otwartego.
silnik turbowałowy jest to silnik turbinowy, z którego moc mechaniczna odbierana jest z wału wirnika turbiny, używany głównie w lotnictwie (silniki turbośmigłowe, śmigłowcowe), w energetyce (siłownia gazowa, układ gazowo-parowy), do napędu śrub okrętowych, sporadycznie w kolejnictwie, jeszcze rzadziej w motoryzacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych


Wikipedia o parametrach silnika

Do najważniejszych parametrów silnika spalinowego należą:

Moc użyteczna (efektywna) ? moc mierzona na wale napędowym. Różne normy różnie specyfikują warunki pomiaru mocy użytecznej. Jej wielkości mogą się znacznie różnić w zależności od normy użytej. Wielkość mocy można uzyskać z hamowni.
Moc nominalna (znamionowa) ? moc podawana przez wytwórcę silnika.
Moc trwała ? największą moc, z jaką silnik może bezpiecznie pracować w sposób ciągły.
Moc krótkotrwała ? maksymalna moc, jaką silnik może wygenerować w ustalonym przez normę czasie (np. jedna godzina) bez niebezpieczeństwa przegrzania.
Prędkość obrotowa wału (obroty) ? wielkość podawana w cyklach na minutę, określa zakres bezpiecznej pracy silnika od obrotów minimalnych, poniżej których silnik ulega zadławieniu, do maksymalnych, powyżej których następuje niebezpieczeństwo awarii silnika. Obroty nominalne to te, przy których mierzona jest moc nominalna silnika.
Jednostkowe zużycie paliwa ? specyfikuje wagową lub objętościową ilość paliwa potrzebną do wykonania określonej pracy.
Natężenie zużycia paliwa ? objętościowe lub wagowe zużycie paliwa w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne).
Natężenie wydzielania spalin ? objętościowa lub wagowa emisja gazów spalinowych w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne). Emisja spalin jest klasyfikowana ze względu na udział w nich różnych składników.
Minimalne jednostkowe zużycie paliwa ? określa objętościową lub wagową ilość paliwa zużytą dla wykonania pracy przy parametrach nominalnych w jednostce czasu.
Średnie ciśnienie użyteczne ? uśrednione ciśnienie w komorze roboczej podczas spalania mieszanki paliwowej. Jest ono ściśle skorelowane z momentem obrotowym.
Sprawność nominalna ? sprawność energetyczna silnika pracującego przy nominalnych parametrach pracy.
Maksymalny moment obrotowy ? maksymalny moment obrotowy na wale silnika.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy



© 2019 http://biznesowe.waw.pl/