Obsługa IT dla firmy, dla kogo jest ta usługa

d, w tym konstrukcyjnych i wynikających z niedopracowania przez producentów. Częstą bolączką laptopów są systemy chłodzące, zazwyczaj jest to jeden wiatraczek oraz chłodzenie pasywne. Kolejną sprawą są słabe obudowy i zawiasy ł

Obsługa IT dla firmy, dla kogo jest ta usługa

Wady konstrukcyjne laptopów

Laptopy niedługo kompletnie wyprą komputery stacjonarne, jednak poza licznymi zaletami w użytkowniku, te komputery przenośne mają kilka wad, w tym konstrukcyjnych i wynikających z niedopracowania przez producentów. Częstą bolączką laptopów są systemy chłodzące, zazwyczaj jest to jeden wiatraczek oraz chłodzenie pasywne.

Kolejną sprawą są słabe obudowy i zawiasy łączące korpus sprzętu z jego klapą. W tych miejscach bardzo często dochodzi do problemów w postaci pęknięć i złamań, nawet przy normalnym użytkowaniu. Można tego jeszcze trochę wymienić, niemniej jednak to są najczęstsze usterki w komputerach przenośnych.


Czemu wymiana małych elementów jest tak droga?

Czasem z pozoru drobne usterki mogą być bardzo drogie w naprawie czy serwisowaniu. Małe i drobne elementy np. na płycie głównej bardzo trudno jest wymienić i potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu do lutowania oraz odpowiednio przeszkolonej osoby. Ceny takich napraw potrafią sięgać paruset złotych za pojedynczy element.

Często taniej wychodzi zakup całego elementu, nawet nowego, niż próby ratowania starego, często mocno zużytego elementu.


O opłacalności

Czy warto serwisować komputer, czy też lepiej kupić nowy sprzęt? Cóż - jeśli nie mamy już gwarancji to czasem się zastanawiamy, czy nie powinniśmy kupić nowego urządzenia. Producenci bardzo chcą, żebyśmy tak myśleli. Jednak bardzo często problem da się naprawić niewielkim kosztem, nawet jeżeli uszkodzona jest płyta główna - będziemy kilkaset złotych "do tyłu" a nie kilka tysięcy. Ba - czasami warto przemyśleć, czy opłaca się wysyłać komputer na naprawę gwarancyjną. Bardzo często okazuje się, że jednak ta naprawa nie zostanie wykonana na koszt producenta, ponieważ sprzęt został rzekomo zalany,. Wtedy albo spotka nas odmowa, albo sami będziemy musieli ponieść koszty. Niestety - trzeba się uzbroić w cierpliwość, jeśli chcemy by producent spełnił swoje obietnice.



© 2019 http://biznesowe.waw.pl/